התדר שאנחנו פועלים בתוכו הוא התדר שאנחנו מושכים לחיינו. זאת עובדה קשה, כי רוב בני האדם בטוחים שהם נהדרים, ושרק בודדים בסביבתם מבחינים בכך, ושהתדר שלהם נהדר אבל משום מה, הם לא מצליחים למשוך לחייהם אחרים בעלי תדר חיובי.

בתהליכי התקשור והריפוי שאני מלמדת, אני מבקשת להימנע מחיים בתדרים שליליים ולשמור על גישה חיובית. להשאיר את הכעס ואת הביקורת מחוץ לחיים. הרי בני אדם כל כך צמאים להקשבה, לחמלה, למילה נעימה של הערכה, לחוויה של תדר חיובי, ובאותו זמן , נופלים בפח של השיפוט והביקורת. הרב קוק כתב: "הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק, אינם קובלים על הכפירה אלא מוסיפים  אמונה, אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חוכמה" .

חשיבות המחמאות עבור גישה חיובית

איך נקבל מחמאות אם לא ניתן? כשאנחנו מקבלים מחמאה, אנחנו נבוכים ומתקשים להכיל את התדר החיובי. כאשר אנחנו מנסים להחמיא לאחר אנחנו מוסיפים בסוף המחמאה מילות תיקון ושיפור : "אתה מקסים אבל….. " , התדר החיובי שהתחלנו בו מתהפך לשלילי והאחר חווה ביקורת ושיפוט במקום עידוד. התדר שאנחנו משדרים הוא התדר שניקלט. גם זאת עובדה לא פשוטה, כי אנחנו משדרים גם את הדברים שאנחנו מרגישים וגם את הדברים שאנחנו חושבים, לא רק את מה שאנחנו אומרים. כאשר המחשבות שלנו על עצמנו לא מעודדות, התדר שלנו ממש לא חיובי.

אפקט המשיכה

אז אם התדר שאנחנו פועלים בתוכו הוא התדר שאנחנו מושכים לחיינו, והתדר שאנחנו משדרים הוא התדר שנקלט, איך נוכל לקבל מרחב לביטוי אישי אם נהיה עסוקים בלתקן אחרים ולא לתת להם את המרחב להתפתח בקצב המתאים להם? אנחנו רוצים להגדיל את הביטוי העצמי שלנו ושל היקרים לנו, אבל זה לא אפשרי אם נמנע מהם ללכת בדרכם ובקצב שלהם או חלילה נשלול לחלוטין את דרכם ונתעקש שהדברים צריכים להיעשות בדרך שלנו.

אז בבקשה, בואו נשים לב לתדרים שלנו, נשתדל להיות בתדר חיובי ולשדר מחשבות, רגשות , מילים ומעשים באור חיובי. בואו ניתן מרחב לכל אדם לחיות בדרכו, בקצב שלו, לפי דרך האור שלו, ונשמור על דרך האור שלנו.

תדעו שהחיובי מאפיל על השלילי ומוסיף אור בעולם. לכל אחד הדרך שלו, הזמן שלו והתדר שלו. היו בתדר חיובי, והתוצאה לא תאחר לבוא – תדר החיים ישתנה לחיובי בכל המישורים, ותוך זמן קצר, תוכלו לראות שהסביבה שלכם גם היא הופכת מעודדת , מפרגנת ונעימה יותר.

התחילו דיון